Dla zapewnienia łatwości i wygody odbioru przekazywanych informacji serwis ten korzysta z technologii plików cookies. Jeśli chcesz zrezygnować z korzyści, które dają Ci pliki cookies, możesz to zrobić, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmian ustawień plików cookies oznacza, że będą one zapisane przez Twoją przeglądarkę. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Akceptuję

Znajdź poszukiwaną usługę medyczną
sprawdź ofertę, umów wizytę
Aktualności Wszystkie
TeleOpieka – jeden przycisk pomaga oraz ratuje życie i zdrowie

Tagi:



System świadczący pomoc w przypadkach pogorszenia się stanu zdrowia oraz zagrożenia zdrowia i życia. Jak w rzeczywistości wygląda nasza pomoc ?

Aby wezwać pomoc wystarczy nacisnąć guzik w opasce, znajdującej się na nadgarstku. Od 1 czerwca 2017 r. w koszalińskim Domu Pomocy Społecznej w Koszalinie działa system TeleOpieki dla Seniorów. Podczas programu pilotażowego system ten niejednokrotnie przyczynił się do ratowania zdrowia oraz życia podopiecznych. W Koszalinie z TeleOpieki dla Seniorów mogą korzystać osoby w wieku 75+, a w gminie Kołobrzeg przede wszystkim osoby chore i samotne wytypowane przez GOS.

Konsultanci TeleOpieki są dostępni całodobowo w sytuacji zagrożenia. Pomocy potrzebował ostatnio Nasz podopieczny. Po wciśnięciu serduszka konsultant połączył się z nim aby uzyskać informacje o stanie zdrowia. Chory zgłosił problem z oddawaniem moczu, zauważył w nim krew. Dzięki systemowi, w którym są zawarte informacje o każdym podopiecznym np. miejsce zamieszkania, ogólny stan zdrowia, konsultant może bardzo szybko wezwać kogoś z rodziny, bądź pogotowie ratunkowe. Chorego zabrano do szpitala. Pacjent informował nas o aktualnym stanie zdrowia i pobycie w szpitalu. Na szczęście wszystko skończyło się dobrze. Pomocy potrzebowała również podopieczna, która przewróciła się na ulicy. TeleOpieka szybko wezwała pomoc na miejsce. Podopieczni nie tylko proszą o pomoc w przypadku zagrożenia zdrowia. Konsultanci udzielają pomocy również w innych sytuacjach np. pomoc w wyszukaniu pracowni z zabiegami fizjoterapeutycznymi w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia, o którą prosiła Nasza podopieczna.

Będąc podopiecznym TeleOpieki można zgłosić każdy problem, konsultanci zawsze wysłuchają problemu i postarają się go rozwiązać. Zapewnia to podopiecznym poczucie bezpieczeństwa i komfortu psychicznego. Zwiększa poziom niezależności seniorów i poprawia ich samopoczucie. Całodobowa opieka zmniejsza poziom stresu i uwalnia podopiecznych od poczucia, że są dla kogoś ciężarem.

Jak zgłosić bliskich do programu TeleOpieki?

  • Chcesz skorzystać z programu miasta Koszalin?

Należy spełnić dwa warunki: mieć ukończone 75 lat i zamieszkiwać na terenie miasta. Wnioski na realizację usługi finansowanej przez miasto Koszalin przyjmowane są w koszalińskim Domu Pomocy Społecznej.

  • Ogólnopolski system TeleOPIEKI dla Seniorów

Firma Infomedic świadczy usługi dla osób w każdym wieku. Zgłaszać mogą się osoby z całej Polski.
Szczegóły programu dostępne na stronie internetowej:
http://teleopieka.infomedic.pl/

 

AB





UE UE UE

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Budżetu Państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013