Twoje źródło informacji medycznej

– REKLAMA – 

Osoby z Niezwykłością – nowa kampania społeczna promująca równość na rynku pracy

Osoby z niepełnosprawnością? A może z niezwykłością! Ruszyła kampania społeczna „Osoby z Niezwykłością”, której celem jest zwrócenie uwagi pracodawców na pozafinansowe korzyści wynikające z zatrudniania osób z niepełnosprawnością. Inicjatywa promuje ideę włączenia społecznego, równości szans i doceniania różnorodności w miejscu pracy.

Kampanii towarzyszy hasło: „Inwestuj w kapitał, nie w stereotypy”.


Nowe znaczenie skrótu OzN

W przestrzeni publicznej skrót OzN tradycyjnie oznacza osoby z niepełnosprawnością. W kampanii Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej termin ten zyskuje jednak nowy, pozytywny wydźwięk.
Za literą „N” kryją się takie wartości jak: Niezwykłość, Nieszablonowość, Niezawodność, Nowatorstwo, Nieustępliwość, Niesamowitość, Naturalność, Niezależność, Nieograniczoność czy Niezłomność – cechy, które realnie wzmacniają każdą organizację.

– Rozpoczęliśmy kampanię społeczną „Osoby z Niezwykłością”, której celem jest budowanie świadomości o równości szans na rynku pracy, szczególnie w środowisku biznesowym. Skrót OzN zyskuje nowe, pozytywne znaczenie – Osoby z Niezwykłością to wartościowi, zaangażowani pracownicy, których kompetencje i profesjonalizm mogą realnie wzmacniać biznes – mówi Artur Świercz, pełnomocnik zarządu województwa mazowieckiego ds. osób z niepełnosprawnościami.


Wiedza, praktyka i inspiracje – sześć webinarów dla pracodawców

Jednym z kluczowych elementów kampanii będzie cykl sześciu webinarów z udziałem ekspertów, którzy podzielą się dobrymi praktykami i wiedzą na temat niefinansowych korzyści zatrudniania osób z niepełnosprawnością.

Wśród prelegentów znaleźli się m.in.:

  • Matthias Herd – Dyrektor Generalny Hilton Polska,
  • Natalia Bogdan – założycielka i prezeska agencji pracy Jobhouse, ekspertka rynku pracy,
  • Agata Spała-Zakrzewska – trenerka i audytorka dostępności, ekspertka ds. zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami,
  • Anna Łoginow – doradczyni zawodowa, Fundacja Avalon.

Webinary dostępne będą w mediach społecznościowych oraz na kanale YouTube Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej.


Działania w mediach i przestrzeni publicznej

Kampania kierowana jest przede wszystkim do:

  • przedsiębiorców i właścicieli firm zatrudniających powyżej 10 pracowników,
  • kadry zarządzającej (CEO, dyrektorów, menedżerów HR),
  • przedstawicieli administracji publicznej oraz organizacji pozarządowych.

Działania komunikacyjne obejmują m.in.:

  • publikacje w prasie branżowej: Forbes PolskaMIT Sloan Management Review PolskaManager ReportHR Personel i Zarządzanie,
  • kampanię kreatywną w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn),
  • wsparcie medialne ze strony liderek opinii, m.in. Natalii Bogdan (Jobhouse) i Moniki Smulewicz (HR na Szpilkach).

Intensywne działania kampanii potrwają do 4 grudnia 2025 r. Materiały informacyjne, webinary i relacje publikowane będą sukcesywnie na stronie Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej oraz w kanałach społecznościowych Biura Pełnomocnika ds. Osób Niepełnosprawnych.


Więcej informacji

Szczegóły kampanii „Osoby z Niezwykłością” dostępne są na stronie:
👉 https://mcps.com.pl/niepelnosprawni/osoby-z-niezwykloscia/


Źródło: Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej ( 15 października 2025 r.)

Popularne